Nissan przedstawił koncepcyjny model GT-R Proto w 2001 podczas Tokyo Motor Show. Nie był to szczególnie zgrabny wóz — brakowało mu bardziej dojrzałych proporcji. Z tyłu wielkie, okrągłe światła wyglądały wręcz karykaturalnie na niedużej, ale kanciastej płaszczyźnie. Cztery lata później Japończycy poprawili się. Zadebiutował kolejny GT-R Proto. Model z 2005 roku miał już wszystko — proporcje, świetnie narysowany front, muskularne przednie nadkola. To on był właściwym zwiastunem mocarza, który miał namieszać w kategorii supersamochodów.
Wreszcie, w 2007 roku zobaczyliśmy model produkcyjny. Auto trafiło na rynek 6 grudnia. Pod maską tego wozu pracował potężny reaktor z podwójnym doładowaniem. VR38DETT to 3,8-litrowe V6 wyposażone w dwie turbosprężarki IHI zamontowane w układzie równoległym. Na start GT-R dostał 485 KM i 588 Nm. Moc była tam dostarczana na wszystkie koła przez montowaną z tyłu przekładnię 6-biegową z podwójnym sprzęgłem.
W 2010 roku moc podbito do 530 KM, a moment do pułapu 628 Nm. Później Nissan wycisnął z podstawowego GT-R-a 550 KM, by ostatecznie w hardkorowej odmianie NISMO osiągnąć okrągłe 600 KM.